Monday, January 21, 2008

Världens snällaste lilla bebis

Vi har nog det, det tror jag.
Idag har den lille plutten gått på stan heeeela dagen med mig och mamma och har knappt protesterat alls, bara någon gång när det tog för lång tid inne i någon affär och han blev för varm och trött. Det gick snabbt över igen. Varenda butiksbiträde var imponerad av lilla guldklimpen. Så var han helt slut när vi åkte hem också vid sjutiden. Hela schemat blev en timme försenat men det gick bra ändå. Vi lyckades få i honom lunch på Thai coconut (inte thaimat dock men kycklingpuré), mellanmål på Barista och gröt hemma hos Kurt och när vi kom hem hann vi precis amma innan han krälade upp i hörnet i spjälsängen och somnade, så söt. Nu ligger han där och sussar i sin säng, mätt och belåten hoppas jag. Antagligen full av intryck. Gott betyg till ställena vi åt och fikade på, fanns barnstolar och micro att värma mat i, jätte bra.
Själv gjorde jag en del fynd faktiskt. Lite reafynd som kan bli riktigt bra till sommarens alla bröllop och ståhej, jag kommer bli så fin, vänta bara. Tänkte att det var bäst att passa på. Inte ofta man har möjlighet att gå på stan och shoppa och faktiskt kunna titta och prova. Tack mamsen.

Snart är det dags att krypa i säng, ska bli riktigt skönt. Natti natt!

1 comment:

Anonymous said...

hej på er sötnosar, vad kul att han åt lite på thai. saknar er så puss och kram. /M