Sunday, May 9, 2010

Top model!

Ja, nu har jag varit topmodel. Gick en visning ikväll för Anna Doll, en vän och tillika butik här i stan (Kolla in hemsidan www.annadoll.com). Det var superhärligt att få frossa i alla vackra kläder och glada färger utan att ens behöva titta på prislappen och bara känna sig vrålsnygg och lyxig. Det har varit jätte skoj hela vägen. Vi provad ut kläder förra veckan eller vad det var, det var bara att gå omkring och välja eller bara bli serverad allt snygga som Anna tyckte skulle passa och idag var den stora dagen. Jag var rätt nervös får jag väl erkänna och det var ganska mycket folk. Som tur var blev det ganska avslappnat och lekfullt men högt tempo med snabba byten. Jag hoppas att jag kan få lite bilder att visa av någon sen.
Min första outfit var en härlig mörkt turkos tunika med vita jeans och ett maffigt halsband i ljust turkost med tillhörande armband, nästa vända var vita jeansen kvar men tunikan utbytt mot en Marimekko-blus, blommig i rosa, svart och vitt - jätte söt var den. Sen var det någon slags italiensk linnehistoria, skjolen sydd på skrådden (stavas det så?) lång och beige och omlottblus i samma med nästan lite silvertråd i och volanger. Den skulle funkat som brudklänning. Till det en liten aftonväska med tillhörande armband i ljusgrönt. Vet inte vad smyckemärket heter men det är stora färglada blommor i glas på det mesta, spraler och prickar och så. Sen var den en kort svart och turkos trikåklänning från Marimekko med turkos sjal och svarta klackar. Min favorit kom sen, en underbar sidentop med rött och rosa och grönt och jag vet inte allt. Resår nedtill och broderier i halsen som var fyrkantig med lite puffärm om jag inte minns fel. Denna tillsammans med vita byxor i caprimodell och liten svart kavaj i lite 60-tals stuk. Snabbt som ögat ut och slänga av sig och på med 60-tals klänning från Marimekko med gula och turkosa blommor och fickor tillsammans med turkosa läsglasögon uppkörda i håret och vita bröllopsskorna i siden. Nästa var nog kanske också Marimekko, en svart och vit, väldigt smickrande klänning i bomull också lite 60-tal tror jag med svart halsband och armband och över en snorgrön underbar, luftig och lätt regnkappa. Hur härligt som helst. Och sist en rosaröd tunn, sommarklänning med vita tights och sandaler. Jag var väldigt nöjd.
Efter visningen stod Kjell från Hemköp för maten, en massa musmig och mogen exotisk frukt, potatissallad, skinka, ost och praliner. Mums. Och så lite rosé på det. Jag var så nervös så jag glömde att jag tagit bilen...Mange fick promenera bort och hämta mig så bilen kom hem. Till dem sista tuggorna fick vi lite stå-upp av Pia Molin, rolig som vanligt. Helmysigt arrangemang och så glammigt att få vara modell.
En glammmig avslutning på en inte så glammig helg! Igår skulle vi haft familjedag med dagis (vi har ju familjekoperativ) på Kolmården men den ställdes in för det var så många som bangade men vi höll fast vid vår planering och for dit ändå i ösregnet iförda galon och stövlar (nästan alla i alla fall, Mange körde jeans förståss och skor). Tappra tog vi oss igenom hela parken och det var faktiskt riktigt mysigt. Love fick åka både tekoppar i Bemses Värld och bilarna, även om bilkillen fick gå med och hålla ner gasen med ett sopskaft hela vägen och ropa "höger, höger, höger", "vänster" - till en treåring!!!! Men på något sätt fick han till det ändå lille plutten och svängde åt rätt håll i alla fall mot slutet. Vi klappade getterna och myste i delfinariet, åkte rutshkana och åt lunch i den smockfulla restaurangen. Jag är glad att vi åkte dit ändå för jag tyckte vi hade en jätte fin dag. Dagen avslutades med föräldramys på dagis med thaimat och Nintendo Wii-sport någonting. Vi drack öl och spelade spel och hade trevligt, vi åtta som tog oss dit. Grannarna var barnvakt så vi fick ta det lugnt och vara alldeles för oss själva. Dem fick knappt gå och lägga sig innan det var dags igen i morse vid nio när vi började vår fixardag på dagis. Tur att det var bättre väder idag. Det var god uppslutning och roligt att jobba lite tillsammans med allt möjligt, hungriga glufsade vi i oss den goda köttfärssåsen som Johanna och Erika hade lagat medans vi tog ner en björk, kapade, högg och staplade i vedboden, lagade en grind, lappade en sandlåda, satte upp ett solsegel, rensade sand, gjorde rent leksaker, fixade leksakslådor, tvättade fönster, fixade ett skåp, körde bort skräp, rensade ett förråd.... ja mycket blev gjort tycker jag och fint blev det. Mange tog ut sig lite för mycket bara för han sitter här bredvid i soffan nu och kan knappt röra sig stackarn. Knäckte till ryggen alldeles när han lekte med motorsågen på förmiddagen. Lille stackaren.

Så har vår helg varit. En väldigt bra en. Får se vad veckan har att erbjuda. Det blir nog trevliga besök, mycket längtan, en hel del bus, tjat och mys och troligtvis en ny tur till Kolmården med mormor och morfar. Over and out.

4 comments:

Freddelutten said...

WOW. Intensivt! Nu känner jag mig med ens som en mycket, mycket distingerad äldre herre. Själv har jag badat, sett film, badat, druckit bubbelvin, badat, gått på en brutalt tråkig högmässa och en jättebra musikal. Och badat. Det var inte heller så dumt.I fredags catwalkade jag i och för sig en hel del mellan soffan och köket i min morgonrock men jag tycker inte att Elsa riktigt uppmärksammade det på ett tillbörligt sätt.

Pia said...

Åh! Vi vill se bilder från modellandet!! =)

kram!

Bloggblad said...

Du var så himla fin i dina kläder - jag skulle ha velat titta riktigt ordentligt på vad alla hade på sig, hann ju bara svida om i ett kör...

Men visst gav det smak på en ny karriär... :)

Ingrid håller på att lägga ut bilder på sin blogg, min man tog bara några halvbra på långt håll, men Ingrid fick många bra, sa hon.

Musikanta said...

Du var jättesöt i dina kläder och mannekängade som om du aldrig gjort något annat i ditt liv!

Du får väl säga till maken nästa gång att han är med och fotar, så du får några egna bilder till bloggen :-).Dina barn hade säkert tyckt att det var kul också. Åtminstone treåringen...
Kram Ingrid/Musikanta