Tuesday, June 1, 2010

Fem myror ÄR fler än fyra elefanter!

Idag har vi varit på teater, Love och jag, Fem myror är fler än fyra elefanter på friluftsteatern i Gamla Linköping. Det var en heldagsutflykt med öppna förskolan, buss, teater, korvgrillning, lek och glass. Helmysigt. Teatern var superbra och myrorna så söta. Det var verkligen mysigt att få vara en hel dag med bara Love, utan att tänka på vad Alvin har för sig och vakta och passa så han inte ramlar eller får en snytning. Han var så duktig och fixade att gå på toan hela dagen, är så stolt att han är helt utan blöja nu.

Ikväll var det basar på dagis och mormor och morfar kom hit för att shoppa. Det var fullt med folk och kul att träffa alla föräldrar och barn. Vi handlade tomatplanta och squashplanta, en betongplatta med en snäcka på till dekoration i trädgården, rabarberpaj, kolakakor och lotter (som Love vann en lastbil på). Trevligt trevligt. Imorgon ska jag försöka ge mig iväg till Norrköping en sväng och skaffa pass till Alvin, lille plutten. Förhoppningsvis fixar jag studentpresent till lillbrorsan också, vi får se. Nu Desperate housewives, mörk choklad och fötterna upp i soffan. Och glada tankar för jag har fyndat så fin tunika på Tradera som jag är supernöjd med och så har jag fått ett så fint halsband/klocka i morsdags-/namnsdagspresent som jag sitter och njuter av. Hi hi, matad med choklad...

No comments: