Tuesday, September 25, 2007

Back in the real world

Efter alldeles för många dagar är vi nu tillbaka i verligheten, i den stora världen utanför Östra Ryd - VI HAR FÅTT INTERNET! Jag trodde jag skulle bli tokig här mot slutet. Det var väl bristen på nätkontakt i kombination med tv med bara 1,2 och 4:an som gjorde det. Såå tråkigt. Här här jag suttit och ammat i timmar (sammanlagt alltså, även om våra amningsstunder har varit väl långa ibland) och den enda underhållning har varit riksdagsdebatt, program från UR eller alla värdelösa tävlingsprogram på 4:an. Kan man lura av folk mer pengar?! Måster väl erkänna ändå att jag börjar bli ganska imponerad av programledaren som pratar konstant i en timme om ingenting. Hon är helt klart rätt kvinna för jobbet men ooooo så tråkigt det är. Det var ganska kul att få åka till Linköping på överläggningsdagar för två veckor sedan och bli underhållen av olika föreläsare istället. Nu, idag har vi fått box med fler kanaler, äntligen. Sitter och njuter av att zappa och tittar på desperat hemmafruar.
Vi börjar få lite ordning här nu, med betoning på lite. Finns en del kvar att göra...och en del utrymme kvar att fylla. Men det börjar kännas som hemma här och en del rum börjar bli riktigt trivsamma. I helgen började vi till och med slita i rabatterna för att få det lite trivsammare ute också, eller ici informerade mig om vad jag skulle kunna göra där ute och så satte vi igång medan Tomas och Mange åkte och fiskade. Nu älskar jag att gå omkring här ute och titta på alla vackra löv och bara känna den friska luften i lungorna. Härligt.
Ville mest berätta att vi lever och har det bra. Snart kan det nog bli nya bilder på Love också. Han har växt och blivit så stor eller snarare lång, ingen knubbis riktigt än. Och glad är han ibland och skrattar och glittrar som bara den. Han är vår lilla guldklimp och vi älskar honom över allt annat. Kram till alla.

No comments: