Thursday, January 22, 2009

Snart är det dax igen..

För att flytta igen för vilken gång iordningen vet jag inte. men nu har vi ju äntligen köpt oss ett eget hus med egen trädgård och garage. lite mer på riktigt känns det ju på något vis när det är vårat eget. nu har vi ju provbott i hus i 1 och ett halvt år i prästgården, och då känns det ju inte som ett lika stort steg att flytta in, fast det känns lite som man har kastat alla fallskärmar och hängslen och nu står vi helt själva i den nya världen av källarrenoveringar, hantverkare och att åka till k-rauta och lägga 1500 spänn på en köksblandare. det är inget jag hade gjort för ett tag sedan. Men det känns ändå väldig spännande och roligt på alla sätt och vis.

Love har lyckats somna själv i sin säng nu utan välling eller att någon behöver ligga i hans säng. Efter ett antal försök och några jobbiga kvällar med en del gråt, så funkar det nu. mycket skönt.... Hoppas att han kan sova lika bra i nya huset med. vi ska ju skola in honom på det nya dagiset med efter flytten så det kanske blir mycket nytt för han på en gång.....
Det ska bli avslutningsfest på klubban där han går nu på onsdag. Lite tråkigt är det ju eftersom det har fungerat så bra där. fast det kommer säker att funka bra på det nya stället med.

I helgen var vi och köpte en ny dubbelvagn, stor som jag vet inte vad, den gick precis in i bakluckan på bilen. men det var halva priset och en emmaljunga så det var ju bra. nu kan vi strolla runt i sörping med lite stil och finess, och meja ned alla som vi möter på trotoaren.

I lördags så var jag i linköping och omsatte min 30 års present till verklighet i form av bowling, hemlagad mat och en heldel whiskey i sann grabbanda. tack till peter, wille, samuel och erik för en trevlig kväll!

jag har hunnit med en endagarstur till göteborg med, ingen höjdare att åka 65 mil på en dag direkt, fast det var en bra mässa som jag var och tittade på med jobbet, vi (HTC) ställde ut våra maskiner på byggmaskiner som mässan heter. Jämfört med lasvegas mässan förra året så var det ju väldigt litet.

nu ska jag nog sluta skriva och kolla om jag hittar ett bra bredbands abbonnemang.....

Till nästa gång.

1 comment:

Anonymous said...

Asså.. jag satt och läste och när jag kom till "en hel del whiskey" blev jag först lite orolig, men sen insåg jag att det var Magnus som skrivit och inte Pella... Min hjärna var inte riktigt med där. Spännade med flytt!

/Elsa