Sunday, January 25, 2009

Magen växer

En liten mage...



Jag undrar lite hur bra folk är på ögonmått igentligen, om de verkligen tror att de har ett inbyggt måttband i huvet som kan säga precis hur långt en graviditet är fortskriden. Två dagar i rad har jag fått höra att min mage är så stor, några var rädda på dopet igår att det skulle hända när som helst. Så när jag säger att det är två månader kvar så ser dem alltid lika förvånade ut. Vill helst bara skrika, OK DET ÄR ANDRA BARNET, MAGEN ÄR LITE ELASTISK, OK! Det var ju trots allt bara 1,5 år sedan Love tänjde ut alltihop och dem säger ju att det tar minst tre år för kroppen att hämta sig efter en graviditet.


Vi har haft en rätt skön helg, jag har jobbat lite annars har vi mest plockat här hemma. Börjar bli nådigt trötta på den här röran och inte känns det som det är någon större idé att städa heller så rent är det inte. Helgen började lite snopet tidigt i lördags morse när Magnus fick se någon snubbe som var på väg in i vår bil ute på gården. Eller han såg honom gå hela vägen från gatan, rakt in och fram till bilen som Magnus glömt att låsa på väg in med Love och Thaimat kvällen innan. Tur att Love vaknade så lämpligt så Mange ändå var uppe på toa, tänk om vi inte hade sett det. Jag hörde bara att Mange svor ute i tv-rummet och dundrade in i gästrummet och öppnade fönstret och skrek, där jag satt och försökte få Love att somna om i vår säng. Snubben gick iväg nedåt Prästgårdsvägen och försvann men lite otäckt var det allt, kunde inte sova så bra sen och inte inatt heller. Polisen fick en påringning ifall att de fanns fler bilar i fara men sen har vi inte hört något mer. Om bara Magnus sett honom någon minut senare kanske husnycklarna hade vandrat iväg de med för de låg kvar i dörren, liksom nyckeln till nya huset. Usch och fy.


Ny vecka, nya tankar och nya uppgifter! Det finns allt att göra, flytt till helgen. Det är verkligen jätte spännande, jag kan inte riktigt vänta tills vi är där även om det känns lite vemodigt att lämna det här stället... men bara lite, det ska bli skönt på många sätt också. Och så är det ju alltid kul att komma in på ett nytt ställe, lära känna det och omgivningarna och sätta sin prägel. Får väl se hur mycket jag orkar med "lilla" jag.


Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig, har varit så trött hela helgen. Sov nog flera timmar idag på dagen. Först ska jag läsa några sidor i min spännande bok, vad den nu heter. Godnatt godnatt! Vill man agera flytthjälp nästa helg är det bara att säga till!

Lite mysigt frukostmys imorse

3 comments:

Magnolia said...

Äsch - strunt i vad andra säger. Du har verkligen en jättefin mage. Tycker iallafall jag. Kram på dig och lycka till med flytt - förstår att det känns motigt. Jag o anders har redan flyttångest, fast det är 2 månader kvar...däremot är det ju ganska nära mellan norrköping o söderköping..*ler stort*

Kram kram

Anonymous said...

Stooor mage... haha. Men du är söt, och det är säkert lilla Sixta där inne också.

Sixta Petronella Gunnel.

Kan inte jag få välja namn?
Nä, jag skojade bara.
Kram
/Elsa

småstjärnorna said...

Nähä! Ingen stor mage där inte! Tycker den ser liten och nätt ut.. Som vecka 29, typ. Men måste vara kring v 32 nu då? Bra att ni får tillökning, då blir det ju tillfälle till att träffas allihop igen framöver! :-)
Kram