Monday, February 2, 2009

Flyttade!

Hejsan på er där ute. Nu är vi flyttade! Ganska mycket trängre och kanske inte fullt så genomtänkt men det känns ändå väldigt skönt. Nu går vi nästan på varandra istället för om varandra och det är ganska mysigt. Det är fortfarande väldigt rörigt men betydligt lättare att ta sig fram än för två dagar sedan när varenda kvadratmeter var belamrad av möbler, kartonger eller både ock. Love tycker det är spännande att det händer saker här utanför, folk går förbi och bilar far förbi och han kan stå i fönstret och titta och vinka. Kändes nog lite konstigt imorse när vi gick ut på gatan för att gå till dagis, en helt annan gata med trafik och människor. Stackarn, jag undrar vad han funderar på. Men ganska bra går det ändå, han sover och äter som han ska även om han har lite svårare och somna och är lite ledsen när han vaknar. Men han bubblar på som bara den, kan jätte många ord helt plötsligt, det kommer ut nya varje dag tycker jag. "Pingvin" var det ikväll när vi skulle läsa boken om Ville och Pingvin som inte säger någonting annars är det oftast "traktor", "kaka", "macka" eller "bada". Vi började föresten inskolningen på Loves nya dagis idag och det gick bra. Han hade koll på mig men han lekte med sakerna och gick runt och kollade lite. Det kommer nog gå bra. Det fanns mycket skoj där.
Nu ska vi nog gå och sova i det nymålade sovrummet, det har gått från rosaflammigt till mörk rött vilket är betydligt bättre. Rött är ju mysigt och varmt. Ska bara försöka se till först så inte alla möbler står mitt i rummet och att papperet förvsinner från golvet då kanske till och med jag kan ta mig fram där inne och vi kan börja få lite ordning på klädkartonger och dyl.
Natti natt.

2 comments:

Anonymous said...

Grattis till flytten! Vi ser fram emot att komma och se hur ni bor, framåt vårkanten =)
kram från hela familjen Wahlqvist

småstjärnorna said...

Ni är utmanade! Se http://tegelvagen.blogspot.com/