Wednesday, June 3, 2009

Liten glad kille


Inte lika mycket sommar idag inte. Usch och blä, som Love brukar säga, men vi har haft trevligt ändå. En liten promenad till Willys i regnet för Alvin och mig och sen bakade vi gott bröd som var färdigt lagom till Love kom hem från dagis. Tänkte att det skulle vara lyxigt mellis men han ville ju inte ha varmt bröd heller, åt hellre skorpa. På vägen hem skulle han hoppa i varenda liten vattenpöl längs vägen, det blev en hel del fast vi bor så nära och mamma blev rätt blöt på kuppen men det gjorde ju inget. Till middag blev det Gulashsoppa med "pick" (paprika) som var väldigt uppskattad, Love är väldigt förtjust i "pick". Då hade det nybakade brödet hunnit kallna också så då gick det ner två skivor av det också. Andra roliga ord han ofta använder är "skocha" o "kepu", vi kan ju ha en liten gissningstävling om vad dem betyder (eller har jag skrivit om det förut?) Klara...färdiga...gissa!

Alvin och jag har hunnit med att gosa lite också och skratta lite, han är såååå söt när han skrattar min lilla tjockis.

Igår fick jag min nödvändiga Vidingsjödos, jag behöver den lite då och då. Jag packade in Alvin i bilen och åkte på tisdagscafé. Fick träffa ganska många fast det inte var så många av "mina" tanter där, hela arbetslaget var dock där för de hade planeringsdag. Jag fick en lång härlig promenad med Pelle och Noa och sen blev jag bjuden på värsta fina lunchbuffén som personalen hade gjort tillsammans. Jätte smaskigt och hemskt trevligt. Jag fick krama och gotta mig ordentligt och så är det ju alltid skönt att höra att man är saknad och efterlängtad. Gullevännerna. Jag saknar dem så och platsen, rummen, möblerna, ljuset... Usch vad jag har blivit nostalgisk, men det är hemma på något sätt.

På fredag kommer Elsa, en gullevän till som vi längtar efter! Välkommen på fredag!

2 comments:

Elsa said...

Tack! Jag kände mig mycket välkommen! Jag vet vad orden betyder... Och ungefär vilken tid på morgonen Love börjar ropa: Macka!

Anonymous said...

Nu var det länge sedan du skrev något - har ni det bra och hade ni en fin midsommar? Hälsningar Ingrid och Orvar.