Wednesday, June 24, 2009

Vardagslyx!

Ibland är ju livet bara underbart. Imorse fick jag frukost dukat på bordet och kaffe i solen på trappan (samtidigt som jag ammade men ändå) sen cyklade jag iväg till badet (friluftsbadet) som ligger bara ca 500 m härifrån och simmade 1000 m med solen strålande i ansiktet och himlen klarblå. Det kändes nästan som utlandssemester, tidig morgon i poolen. Vilket väder. Det kändes verkligen härligt och lyxigt att få simma där utan att oroa mig för något, att något barn skulle vakna eller så. Fri. Missförstå mig rätt, mina små pojkar är det underbaraste som finns men ibland är det skönt att få vara med mig själv en stund och träna har jag ju inte gjort på år och dar. När jag hade njutit en stund skyndade jag mig ändå hem för att hinna lämna Love på dagis och det var mysigt, fick en kram innan jag gick men då var det en traktor som lockade mer än mamma (och det var ju bra i och för sig). Mange åkte iväg på motorcykeln till jobbet han. Sommar sommar sommar! Det känns verkligen på riktigt nu att det är sommar. Solen gassar och igår började allsången på Skansen och Morden i Midsommer!! Jag började tro att det inte skulle bli någon riktig sommar för jag hade inte sett någon trailer om att det skulle komma. Det brukar det ju göra men man vet ju aldrig. Tack o lov! Så vackert att man kan börja gråta, strålande sol över Stockholm, båtar, glada människor i mängder, Anders Lundin och Tomas Ledin som sjunger I natt är jag din. Kan det bli svensk sommar på ett bättre sätt?
Och gott var det för jag mumsade i mig nybakat bröd som jag bakat alldeles själv. Jag är ganska bra ibland ändå...
Sommarkramar

2 comments:

Bettan said...

Visst är det väl skönt med lite egentid ibland! Jag brukar åka till Ica Maxi och strosa runt i lugn och ro, det är min egentid :) Duktig du är som orkar baka. Jag orkar knappt städa... ;) Sköt om er!

Sofia said...

Hej min älskade vän! Vilken underbar morgon det låter som. Längtar efter er och hoppas vi kan träffas snart. Många kramar Sofia