Sunday, April 22, 2007

en dag som denna..




Ensam hemma för pella jobbar... tänkte skriva lite om mitt andra stora intresse förutom pella och rocky. nämligen Motorcykel... jag håller ju som bäst på att ta mitt mc-kort, uppskrivningen är avklarad och uppkörning bokad till den 9 maj. så nu puttrar jag runt på gården hemma och irriterar grannarna med min balansträning. brukar ställa upp lite koner (inte danska tjejer) och snurra runt lite försiktigt. behövs en hel del träning innan man får grepp på det hela, har lärt mig att titta högt upp i allafall. det är nog det svåraste, jag hoppas vi hinner träna en hel del till innan det är dax, hojen är för övrit mörkröd eller vinröd och absolut inte rosa som en del personer försöker intala sig och mig. kan för övrit berätt att det är en yamaha virago 535 -96, så det är ju ingen värsting direkt men den blev godkännd av pella, (andra modeller ratades i ganska rask takt) så den får duga för tillfället, till dess fördel är att den inte är så tung vilket kan vara bra när man ska bryta runt den runt konbanor. kan ju när vi ändå är inne på motorsidan lägga ut en bild på min andra, tyvärr numera sålda pärla, Audi TT:n, jag hoppas den mår bra i sitt nya hem, snyft... nej så farligt är det kanske inte men man saknar den ju lite, en del kan ju tycka att steget från en audi tt till en Vw passat diesel kombi kan vara stort och kämpigt men vi har nog insett passatens fördelar (drar typ 0,4 l/milen och det går att lasta in massor av roliga grejor)(typ barnvagnar)) vilket inte tt:n klarade lika galant. (vi fraktade dock en del möbler i den vid i samband med en flytt om jag inte mins fel, notera också på bilden där martin och linda sitter i baksätet att den fungerade utmärkt som familje bil..... nu får ska jag nog gå och packa lite för min stundande roadtrip till tyskland 300 mil i bil väntar om ett par timmar, vi ska på baumamässan i münchen med nya jobbet.. hej från mig så länge.

1 comment:

robban said...

ja gillade åxå den bilen:Dnu e du ju tjock ju asså pella:D