Tuesday, May 8, 2007

nu är det verkligen dags...

ja inte att bli föräldrar utan att jag i morrgon ska försöka övetyga vägverket att jag kan bemästra en tvåhjuling med motor utan svårigheter. kan inte undgå att säga att jag är nervös. för det är jag, känner mig som 18 igen, fast det är ju inte lika viktigt att klara dett kort men ändå, vore så gött... brumm brumm. har lovat pella en tur med innan hon blir för toktjock, hon kommer nog inte i sitt ställ nu heller för den delen. men jag håller förhoppningarna nere, så får vi se.

pella och har varit och undersökt lilla rocky i dag igen, allt ser mycket bra ut på den fronten. det växer helt enlig kurvorna, vi ska ju till amsterdam om två veckor med. så jag ringde till flygbolaget vi ska åka med, klm, och fick lite blandade svar om vad som gäller vid gravid flygning, efter 35:e veckan var det no no, men innan så var det tydligen lite på egen risk eller hur den fransmannen som jag pratade med uttrycke sig. men det borde inte vara några problems, annars får dom med en hormonstinn pella att disskutera med...

kan också tilläggas att tysklandsresan avlöpte utan större missöden, dock började en motorlampa lysa på en av bilarna när vi var som längst bort i södra tyskland, men den höll hela vägen hem, och vi kunde stanna på en bordershop i rohstock och fylla på öl, vin, och spritfråden, rejält.... nu kanske vi (jag) klarar sommaren och en bit till, mäsan var otroligt stor, typ som 30 stycken älvsjömässor, så man han ju inte gå runt riktigt allt, kan lägga ut lite bilder sen, förövrigt bestod veckan av schnitsel, pommes, och en del pilsner. nä hä over and out från mig, måste ta det lite lugnt nu och ladda.....

No comments: