Friday, March 13, 2009

Härlig fredag

Idag har Love och jag haft en mysdag tillsammans, kändes jätte bra med tanke på allt som ska hända. Vi gick lite i affärer och letade badbyxor, så åt vi lunch på ikea och åkte till badhuset och badade. Han älskar och bada så det var en höjdare. Det var lite otäckt att vara ute på det djupa så det blev det många kramar vilket var helmysigt. Känns som vi bara har hållt om varandra halva dagen. Vi testade vågorna, lilla rutchkanan, alla roliga vattenstrålar, bubbelpoolen och ångbastun. Blev glatt överraskad när han satt där så fint bredvid mig i säkert tio minuter och tittade nyfiket på de andra som satt där inne och hålet i taket där ljuset lyser ned. Tillslut tog han sig för huvet och sa att det var varmt så då gick vi ut och bubblade istället, ovanligt kall bubbelpool får jag nog säga. Av- och påklädningen fixade sig genom att han fick ett eget skåp som han stod inne i och öppnade och stängde dörren och lekte tittut, det funkade faktiskt (tills han kissade i skåpet innan jag hade fått på honom blöjan).
När vi väl kom hem var jag helt slut och Love som bara sovit en stund i bilen var så trött så han helt frivilligt la sig i soffan med vovven och vilade lite grand, med betoning på lite, men ändå. Ikväll har jag haft lite förverkar men det är kanske inte så konstigt som jag har farit runt idag, kanske har bebisen fixerat sig lite till, han/hon hade i alla fall påbörjat det arbetet igår när jag var hos Berit (vår söta barnmorska i Norrköping) och det kändes och känns fortfarande som att beckenet vidgat sig lite. Det spänner och drar lite. Snart är det sovdags. Ska försöker hinna i säng innan resultatet av Let's dance. Sov gott.
PS Nu har vi ett vitt vardagsrum...och ett vitt matrum... allt är väldigt vitt men fint.
Over and out

Jag har föresten fått ett gulligt litet kusinbarn i förra veckan, det lilla underverket David går att beskåda på http://bettanboop.familjedagboken.se. Sugen man blir. Grattis till Bettan och Fredrik!

2 comments:

Anonymous said...

Tack så mycket! Vilken mysig dag ni haft i badhuset :) Lycka till med bebisen i magen! Kram från Fredrik och Bettan

Anonymous said...

Kissa i skåpet, det ska jag påminna honom om när han blir 14 eller så... Det är väl det som är faddrarnas uppgift?

Kram
Elsa