Tuesday, September 1, 2009

Nydöpt och underbar

Ja, nu är det gjort. Alvin är döpt och firad med pompa och ståt, såklart. Känns ganska bra att det är över eftersom jag har bakat på heltid en tid. Det blev en underbar dag, tycker jag, helt perfekt. Tack, tack, tack till alla som gjorde allting så bra.

Extra mycket tack till Elsa som gör så mycket för oss, fixar det praktiska, tänker ut bra lösningar på problem och lugnar och håller mig eller barnen i handen när det blir lite för mycket och bara finns där helt utan att vara i vägen (du kan aldrig vara i vägen) och till Ici som gjorde en så fin dopgudtjänst och sa ord som jag/vi verkligen behövde höra och till Tomas som spela och sjöng så fint fast vi var ute i sista minuten och fast det inte kändes helt hundra - ingen hade kunnat göra det bättre. Tack också till familjerna våra och till Fredrik som hjälpte till med fix innan och städning och disk efter kalaset, pussar och kramar.

Det blev ju lite rörigt vid presentöppningen så jag tänkte att den som vill kan få läsa vad Alvin fick för fint (och så kan ni ju få se att vi uppmärksammade vad det var i just ert paket). Här kommer en liten lista:

Silverkors av mamma och pappa

Soffa med låda av mormor, morfar, Robban och Lisa

Fondkonto av farmor och farfar

Den silvriga barnkammarboken av farbror Martin och "tant" Linda

Väggdekoration för mätning, hängleksak till vagnen och hoppiga små figurer till skötbordet av moster Linda med familj
Hylla med hängare och pekboken "På gården" av faddrarna Elsa och Fredrik
Londonbuss av Kimo och Annika
Gåva till UNICEF av grannarna Malin och Andreas
Nalle Puh Önskesagor, Kleo Katt och Sparbössa av Kurt och Tuva
Sångväska med spöken på av Andreas, Karin och Oscar
Presentkort 300 kr på Polarn och Pyret av Liza och Anders
Trähelikopter av Vidar, Vilja, Jörgen och Karin
1:a och 2:a Mosboken av Sofia och Micke
Gula Barnkammarboken av Tuva, Tilde, Björn och Erika
Muminmugg av Alice, Felix, Karin och Fredrik
Ängel i mässing av släkten Ohlström från Västerås

Vi sjöng Med vår glädje över livets under, Sov du lilla och Hej himlarymder i kyrkan och Tomas sjöng Vaggsång för flyktingbenägna av Håkan Hellström och Lullaby av Creed.

Nu är lilla klumpedunsen trött så nu får jag nog sluta och ge honom lite mat innan han ska sussa kudden. Hej hopp!

3 comments:

Anonymous said...

Hej söta ni!
Önskar verkligen att vi hade kunnat närvara! Livet är lite upp och ner just nu med amning som krånglar, men så fort vi fått ordning på den är ni jättevälkomna upp! =)

kramar!
familjen Wahlqvist

Anonymous said...

Låter som ni hade en fin dag!

Hälsar
Peter, Angélica och Alfred

Torgny Domeij said...

Tittade lite på "Kungens får" och min gamle skolkamrat från Viggan, han var min betjänt i pjäsen Trettondagsafton, Malvolio, jag var prins Orsini, bara 13 år, Peter var mycket längre..

Illuster teatergrupp med Lill Lindfors, Susanne Osten, Anna Wahlgren m fl som tidigare deltagare..

Han gick i min bror Urbans klass tror jag, eller bodde på samma elevhem, Lillstugan, med Pelle Bongenhielm som husfar..

Själv är jag bl a med i Nätverket Årstafältet - fältet som Fornminnesgruppen där Peter var chef skötte tidigare, innan den lades ned av den borgerliga majoriteten.

Visade just dopbilderna på Alvin för mitt barnbarn. Hade kontakt med Fornminnesgruppen genom i den ideella föreningen Lilla Sicklas Vänner skötte den engelska parken vid gården, fick ett mycket vänligt bmötande då jag berättade att jag varit skolkamrat med Peter.. Hälsa honom! God fortsättning! :)

Här lite om föreningen! http://www.hembygd.se/lilla-sicklas-vanner/verksamhetsberattelse-2011/

https://sv-se.facebook.com/pages/Lilla-Sicklas-V%C3%A4nner/265428626874885 ..

Är också med i Föreningen Allmogebåtar på Fjäderholmarna mm.. Nackas jultomte på Stora Nyckelviken mm..