Sunday, September 20, 2009

Söndag i soffan

Ja ha... väldigt lugnt här idag.
Jag är lite hängig, förkyld med tungt huvud och ont i kroppen så Mange tog barnen och åkte till Kolmården. Tomt. Fick sms för en stund sen, han satt vid sälarna och solade och både pojkarna sov i vagnen. Kul att gå på djurpark! Gullepluttarna.
Lite vettigt har jag gjort ändå, fixat lite tvätt plockat bort lite leksaker och grejat i köket, betalat lite räkningar och tittat in en snabbis på facebook. Det blir nog snart lite mer tvättande och sen hoppas jag hinna ligga en stund i soffan och läsa min bok. Har glömt vad den heter, en Peter Robinson den tredje i hans radda med Banksdeckare, tror jag. På engelska för dem tidiga finns inte översatta.
Har inte hänt så mycket. Alvin och jag var på synolalmöte i Linköping måndag, tisdag onsdag. Mange hade arbetsplikt på dagis i tisdags. I fredags träffade vi Elsa och Fredrik hos Elsas farmor Barbro (det var väldigt svårt att inte halka och råka säga farbror Barbro ska ni veta) i Norrköping, det var mysigt. Igår var det utflykt till Linköping, Bondens marknad och besök hos Angelica, Peter och Alfred i huset vi inte hade sett med smaskig lunch och promenad i Ånestadområdet. Tittade på hus, vart dem ville bo och inte. Verkar mycket trevligt där och en del fina hus fanns det... en del inte så fina också.
Nä, ner i tvättstugan med mig!

No comments: