Sunday, November 8, 2009


Bröderna bus i soffan, visst är de goa?!
Lite mys här i vardagsrummet igår eftermiddag innan det var dags för fest på dagis. Pappa Magnus var redan där och förberedde eftersom han är med i den gruppen som fixar fester och planerar familjedagar och så. Vi hade lite halloweenfest med god mat och mys och en hel del liv och röresle kan jag lova. Lek och fix till att börja med, lagade mat tillsammans i matlag och de stora barnen sprang som tokiga runt runt och busade och for så jag blev helt slut i huvudet. Så åt vi och drack en del vin medans barnen roade sig ganska mycket själva, jag satt en del i målarrummet med Love dock och där kom och gick det barn emellanåt. Han ritade en delfin bland annat, var nog tur att han berättade det annars hade jag nog inte chansat på det direkt. Men fint var det. Så blev det fiskdamm och godis förstås och de här minsta mosade ju in ett par bitar sen tröttnade i alla fall Love och lät påsen ligga. Det var himla mysigt och bra att lära känna alla lite mer, hade inte riktigt koll på alla innan men nu känns det lite klarare. Kan ju vara bra att veta vilka barn som hör till vilka föräldrar och några namn åtminstone. Två nya familjer var med också som börjar under våren. Kanske ska nämna att vi är med i ett föräldrakoperativ för den som har missat det. Nu ska jag fortsätta med min nya passion, Farmville på Facebook, medans Alvin sover och Magnus och Love är och köper ved i Östra Ryd. Vi väntar fortfarande på tvillingarna i Falun, har inte hänt så mycket än verkar det som och det är bara två veckor kvar till beräknad förlossning. Idag väntar tur till Norrköping för lite ärenden.
Grattis till alla pappor också! Mange fick frukost med tända ljus och kort som Love hade gjort på Arken och lite paket, inte det jag hade tänkt dock för den hade inte kommit med posten.

No comments: