Monday, November 23, 2009

Så gulligt

På vägen till dagis i morse pratade Love om Mille, en av killarna på dagis, och undrade var han var någonstans, om han skulle vara på dagis idag. Och direkt när vi kom in kom Mille springande "Är Love här, Love, Love" och sa dem hej då till mig och sprang in i fiskrummet. När jag kom och hämtade Love idag var dem inne i "huset" där det finns bord och stolar, spis och dockor och sånt och lekte och när vi sa hej då så svarade Mille "Hej då Love, puss puss, älskar dig". Var inte det det gulligaste ni har hört?! Pluttarna. Kul att han börjar få kompisar sådär på riktigt, förut har han ju mest lekt för sig själv. Igår hade han visst en låtsaskompis här som hette Viktor som gjorde en massa tok. Nu sitter han under bordet och busar. Dags att städa av Alvin efter mellis, blåbärsfläckar lite här och var....

5 comments:

Magnolia said...

Åhhhh vad gulligt! Måste vara supermysigt att se barnen utvecklas både socialt och känslomässigt.

Kram på er!

Elsa said...

Puss puss.

Linda said...

Vad gulligt!
Ja det är roligt när barn upptäcker kompisar på sin förskola. ¨
Du, Pella, jag har lagt till eran bloggadress på min blogg. Oom ni inte vill att den ska stå med, säg till mig då, så tar jag bort den.

Kram Linda Engman

Fredrik said...

Love har nog bara förstånd att inte nöja sig med vilket umgänge som helst? Han är en alldeles för omdömesgill och mogen ung man för det. Jag känner igen mig själv på något sätt! Jag tycker också att kommunikationen med mina osynliga kompisar under bordet är liksom rakare och mer lätthanterlig än samtalen med många av de andra mer synliga individerna som kräver en massa uppmärksamhet och ställer krav. Håll stilen Love!

Bettan said...

Riktigt sött! :)