Sunday, November 1, 2009

Ont lite överallt

Ja, aj, aj, aj. Jag har precis kommit hem från Friskis och det känns lite här och var men värst är nog min rumpa som åkte på lite stryk idag när jag halkade i en hård trapp och landade pladask på ena skinkan. Det var på väg hem från Capella Ecumenica när jag gick ner i båten som jag slant till med foten. Jag var där med en gammal vän från tiden som kyrkvärd i Berga, Sten, som gärna ville åka dit på minnesgudstjänst idag och frågade om jag kunde följa med. Det var mycket trevligt, en fin dag, kort båttur, proppfull liten kyrka, rolig präst (faktiskt rolig pensionerad farbror på självaste Alla själars dag) och mycket gott kyrkkaffe. Jag hann knappt landa här hemma på eftermiddagen när det var dags att dra iväg igen till butiken Trend där några nyblivna vänner hade lite tjejmys med shopping och fika. Sen var det bara hem och byta om igen och iväg till gympahallen. Har knappt varit hemma på hela dagen så Magnus har hållit ställningarna här hemma. Han har lyckats väldigt bra, har inte alls tappat tålamodet verkar det som (det kan lätt hända annars när han får lite för mycket i händerna här). Lyckats handla också med två små pluttar. Det är ju bra att han övar lite på det för i januari är det ju han som får ta över.
Det har varit en väldigt trevlig helg faktiskt fast det började med buller och bång i fredags när vi hälsade på Pia och Elias i Stockholm (Love, Alvin och jag). Det började med att jag missade avfarten mot Nynäshamn och såg mig själv fast inne i city i panik, efter ett kort telefonsamtal till Pia lyckades jag dock vända och hittade ganska snart rätt och kom fram utan minsta panik. Panik blev det dock när vi åkte hem igen. Vi hade några mysiga timmar i Farsta strand med lunch, bebisgos, lek med vovven Molly och promenad till lekparken innan vi lite abrupt avbröt för att hinna ta oss ut ur stan innan den värsta rusningstrafiken. Vi hann nog undan det värsta men det tog nog en timme längre i alla fall och innan vi kom fram till Nyköping skrek Alvin i högan sky och så fortsatte han hela vägen hem. Det hjälpte inte att jag stannade och bjöd på smaskig fruktpuré och letade napp ett antal gånger. Samtidigt höll Love ganska god min tills han till slut utbrast "Jag vill åka hem", trött på liten lillebror med starka lungor. Det dröjer nog ett tag innan jag åker till Stockholm igen men du Pia är sååå välkommen hit! Ni kan sova kvar, eget rum och eget stooort badrum! Dagen avslutades med halloweenpyssel, pust och stön. En bamsepumpa som skulle gröpas ur, göras till fin ljuslykta storlek större och användas till något smaskigt att bjuda på på lördagkvällen. Borrmaskin funkar fint för att göra fina mönster, så smidigt så. Urkröpningen är inte lika lätt fixas, några sår och trötta händer senare så blev det ändå ganska bra. På lördagen lagades nämnda pumpakött till, det blev smarrig soppa och en riktigt amerikansk pumkinpie. Så hann vi med att besöka Lisa och Henrik i Stegeborg och titta och snusa på deras lilla Nils som blir 3 veckor på måndag, liten plutt. Sen var det bara hem igen och fortsätta med fixet innan Karin, Andreas och Oscar kom på lite Halloweenmys. Inga monster, inga spöken eller läskighetet, bara gott och trevligt. Ja lite§har vi ju haft för oss.
Nu väntar vi på tvillingarna i Falun.
Fridens!

1 comment:

Pia said...

Vännen, det var så mysigt att ni kom hit! Jag förstår vilken pärs det måste ha varit, är mäkta imponerad av ditt lugn (tror att jag var mer panikslagen än du, när du ringde och sade att du missat avfarten)!

Stor kram till dig och alla dina pojkar!