Monday, June 25, 2007

Glad midsommar och semester

Ja, nu har jag faktiskt semester. Sjukskrvningen tog slut i fredags. Ingen större skillnad dock, går bara och väntar på att Rocky ska titta ut. Vore ju roligare om han/hon kunde komma snart så att Magnus kan vara hemma. Vill ju inte ta ut semster innan bebisen kommit, då blir ju tiden tillsammans alla tre så kort. Nä på det här sättet får vi ju flera veckor tillsammans med en gång.
Midsommarhelgen var helt ok tycker jag, trots vädret. Var ganska skönt att bara få hålla sig inne och ha det mysigt. Vi for hem till Kungsör redan i torsdags efter att ha skrivit på för försäljning av lägenheten. Midsommarafton spenderade vi i Skillinge med sill och jordgubbstårta, ingen nubbe för Magnus ifall att vi skulle behöva åka iväg. På lördagen jobbade jag lite, döpte min sysslings lilla pojke och övveraskade med en liten vigsel för hans föräldrar. Karin och Christer blev herr och fru Dahlén. Det var så fint fast det ösregnade hela gudstjänten. Vi stod under ett parasoll och släkt och vänner satt i ett partytält nedanför med Hjälmaren som altartavla, så det gick så bra så. De var så fina och alla blev överraskade och glada. Sen var det partaj och vidare hemfärd på söndagen till Linköping. Sömn till Pella och rabattrensning till Mange, så rättvist så.
Idag övar jag mig på att ta det lugnt och vila, har inte varit så jätte bra på det sista veckorna. Tänker bara ligga och läsa och tänka idag.

No comments: