Tuesday, June 19, 2007

Visningarna avklarade...

...och hur ska det gå? Jag antar att vi får en aning imorgon. Nervöst är det. Sista visningen var nu ikväll. Kan knappt vänta på att buden ska trilla in på sms imorgon förmiddag, hoppas hoppas att dem gör det och att det blir mycket pengar. Det vore så skönt att slippa tänka mer på det och slippa tänka på en visning till i höst med all homestyling och städning som krävs. Puh! Håll tummar och be!
Idag har vi varit hos barnmorskan, min näst sista inplanerade tid...kan ju bli flera tyvärr. Jag vill ju att den lilla parveln ska komma ut nu, vill ju se vem det är som har bufflat runt där inne. Lilla Rocky verkar normalstor, strax under 3 kg någonting och han/hon har lagt sig hyffsat till rätta med huvudet nedåt. Verkar alltså veta vartåt det ska, det låter ju bra. Hjärtat bankade och slog i 130 och mamma Pella mår toppen (sånär som på tröttheten, svullna fötter när det är varmt och lite sammandragningar nattetid). Pappa Magnus mår ganska bra han också, men barnmorskan tittade inte något närmare på honom. Behövde inte ens väga sig eller dra upp tröjan han. Men jag tror nog allt att han börjar bli lite nervös... undrar nog hur det ska gå. Men det gör vi väl alla. Pax på er, fast det är nog vi som behöver det mest just nu.

1 comment:

småstjärnorna said...

Nu har jag också hittat till er blogg! Jag känner så väl igen mig i sååå mycket av vad du skriver, Pella... Ja, nästan allt! En mys-känsla infinner sig när tänker tillbaks på hur det var... :-)
Jag har också vattengympat och gråtit till "mamma min mamma", också trott att magen ska tillbakatuvecklats, också stört mig på pojk/flickuppdelningen av bebiskläder... HOppas att ni mår bra allihop och lycka till framöver! Kram/Elin