Monday, January 18, 2010

Gick väl sådär

Jag har rätt trött nu. Båda två vägrade äta min goda linsgryta. Det slutade med gröt till Alvin och fil till Love och couscous i hela köket. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, couscous ska man inte ge till småbarn. Nu ligger det mesta mellan springorna i trägolvet och gottar sig.
Lyckades med badning av båda prinsarna med några små utbrott på vägen, Love skulle bara hälla vatten över Alvins huvud, han skulle inte gå upp, han skulle inte ha badrock (den slängde han ner för trappen), han skulle ta hudlotion själv och smörja sig.... Pu, men sen gick han snällt och la sig i sängen och tittade i en bok medan jag nattade Alvin. Vi läste Mormors lilla kråka i tvättstugan, det är en favorit. Väldigt bra bok, rolig och på rim, med snygga bilder, det tycker jag är bra. Nu sitter jag och pustar ut, tittar på idrottsgalan och äter knäckebröd. Leverpastej är mums! Hoppas Mange kommer hem snart och värmer mig.

No comments: