Monday, January 25, 2010

Snart är jag officiellt en eLCa. Jag blir invald den 4 februari! Är jätte glad för det, ska bli kul. Nu är jag kissnödig... och trött - har haft ledig dag idag och varit med pojkarna. På förmiddagen var Alvin och jag på öppna förskolan och det märktes att han tyckte det var skoj att få leka lite för sig själv utan Love för en gångs skull. Han såg verkligen ut att ha roligt. Det var många barn som var i hans egen ålder, en liten tjej som heter Astrid bla som fick en puss på huvudet. Han kröp fram och tillbaka och hit och dit och lekte med vilka leksaker han ville. Roligt att se.Vi handlade när vi gick hem, det gjorde M när han åkte hem med så nu har vi väldigt mycket mjukost och ägg. På eftermiddagen städade vi och bakade en kladdkaka... som blev någon annan sorts kaka (för jag hade inte i något vanligt socker och dinkel istället för vetemjöl så den blev lite torr, då hade jag på lite chokladkräm uppepå med nötter för att pigga upp den lite) men gott var det tycker jag. Det blev dammsugat och dammat och köksgolvet blev tvättat, såg sen att jag missat några fläckar men det får vi väl överleva. Lägga mig snart kanske och läsa Harry Potter, har börjat läsa från början på engelska och det går ganska bra, kul. Imorgon blir det jobbet. En spännande dag tror jag. Det blir en spännande vår över huvudtaget, jag ska bla få en praktikant i tre veckor. Nervöst men kul. Nu blir det sängdags...

3 comments:

E said...

eLCa? Det har jag alltid varit.
Blir du verkligen insläppt, du som lyckades nappa åt dig så många presenter?

Tack för besöket, vi ska försöka komma om en liten månad.

Kram

Bettan said...

Grattis, skoj att bli invald!

Tant Ä said...

vi väntar men aldrig blir det jul...