Monday, January 11, 2010

Trött

Ja det var ingen mjukstart det här. Nu har jag jobbat en vecka och är helt slut, ont i ryggen av att sitta vid datorn och är sååå ofantligt trött. Började tjuta idag när jag kom hem och hade fått Love i säng och började ta tag i lite mat (de andra hade ju redan ätit). Det är väl omställningen kanske, jag vet inte. Det har varit så mycket. Säkert känns det bara så för att jag är ovan. Det känns roligt i alla fall.
I går var det gudstjänst och mässa i taizéton och det var skönt att få stå vid altaret igen. Jag hade det bra som hade vaktmästare Janne med mig, han var stabil att hålla i och läste text när inga kyrkvärdar kom. Lite trögt med orden så här i början men samtidigt är det ju skönt för hjärnan att börja arbeta på lite annat sätt.
Idag var det skolan som gällde, barnen kom tillbaka för att starta ny termin utan en av lärarna som har dött, precis när jullovet började. Det var lite nervöst men det verkar som att det gick bra. Vi var många vuxna på plats med stor beredskap för både föräldrar och barn. Det var roligt att lära känna dem lite och lära känna skolan lite också. Jag har ju inte varit där så mycket.
Det enda jag har sett av pojkarna idag var vid frukosten och nu när jag la Love, Alvin rörde jag inte ens ikväll för Mange tog den nattningen. Saknar honom. Men imorgon är det bara vi så vi får väl ta igen det då. Nu sitter jag framför tv ensam, Mange håller på och snickrar i källaren. Jag orkar bara inte hjälpa till, behöver få sitta lite och inte tänka och bara vila mig lite. Ska ta mig lite frukt, ananasen ser god ut därborta.
Fick liten rapport i förbifarten av Mange vad gäller Love och Alvin, Alvin har visst lärt sig att klättra i trappen och Love verkar glad att börja dagis igen efter lovet. Han har nog längtat efter Mille. Alvin har blivit stora killen, rund och go och ska bara ställa sig upp. Han står ganska bra när han håller i sig men han förstår inte riktigt att han inte kan stå själv eller gå heller för den delen. Man märker att Love är största idolen, Alvin lyser upp så fort han kommer i närheten. Innan Love gick och la sig gick han fram till Alvin i barnstolen och gav honom en rejäl godnattpuss och Alvin svarade med största leendet och sina fina rosiga kinder.
Fruuuuukt!

5 comments:

Linduz said...

Vilka fina & goa barn ni verkar ha!

Bettan said...

Ja visst är det en omställning att börja jobba igen. Jag började förra veckan och ska jobba bara torsdagar och fredagar men gissa om jag var trött när jag jobbat mina två dagar. Men man kommer nog in i det snart, hoppas jag :) Se till att du får den vila du behöver! Kram

Magnolia said...

Vad duktig du är Pella! Klart det måste vara ok att det är jobbigt med omställningen att börja arbeta igen..."Bättre och bättre dag för dag" - tror jag att det kommer bli i alla fall.

Kram på dig!

Elsa said...

Kram

småstjärnorna said...

Hej Pella!

Duktig du är som fixat den här första veckan! FÖrstår att du började böla, utmattning kan göra så med en! Det brukar vara uttömmande.
Hoppas det går bra i fortsättningen med jobb, barn, familj och hem. Tänker på er!
Kram