Monday, January 18, 2010

Mamma på heltid





Idag har jag haft ledig dag och varit mamma på heltid...nästan, Love var ju på dagis 5 timmar men Alvin har ju varit hemma och busat. Han är så go och glad mest hela tiden. Vi har tagit det ganska lugnt, tycker jag kan få göra det min enda lediga dag. Det har snöat nästan hela dagen och det håller på fortfarande så det har inte varit så skönt ute.
I morse lyssnade vi, som vanligt, på Morgonpasset i P3. En av de tre programledarna, Kodjo, var bortrest så det var bara Hanna och Martina som hördes. Då sa Love helt plötsligt "Var är Kodjo?" Tänk vad han snappar upp fast han inte lyssnar utan bara hör i bakgrunden. Konstigt.
Nu är det käk på gång, blir linsgryta och couscous med fullkorn. Hoppas det smakar ok.
Sen ska vi nog leka lite till och ta ett bad innan det är sovdags. Är riktigt trött nu, känner jag. Love blir nog toktrött snart med för han har inte sovit idag, vi tänkte pröva det några dagar och se vad som händer. Alvin är nog hungrig. Han håller på att få en tand till stackarn. Blir den sjunde tror jag. Mange spelar innebandy och sen ska han direkt på möte på dagis, vi behöver skära ner rätt ordentligt så det blir nog inget roligt. Vet inte om jag orkar fler arbetspass, matlagning och städning. Vi har ju haft det så bra hittills med kokerska och städning två gånger i veckan. Det räcker ju ändå med arbetsplikt två gånger i månaden med lite städning, städkvällar och möten. Vi får se vad som händer, ber för ett underverk.
Nu ska jag fortsätta med maten. Ska lura i barnen att linser är jätte smaskigt!


1 comment:

Älsa said...

Verkar knepigt om det ska vara extrajobb att lämna barnen på dagis så att man kan jobba på sitt eget jobb.