Tuesday, July 17, 2007

Bara bil än så länge

Tyvärr! Det här börjar bli riktigt tråkigt. Inte så kul för er heller kan jag tro, händer ju verkligen ingenting här. Eller lite händer det väl. Igår hade vi tid hos barnmoskan och jag åkte först och hämtade Magnus. Hade sammandragningar hela vägen till Söderköping så han fick ta över ratten därifrån. Allt såg fint ut, verkar ha det alldeles för bra där inne. Hade växt en del sen sist och jag hade gått upp mer än på länge. Så fick vi testa ctg-apparaten på värkarna. Det var riktigt roligt att se vad som ritades på det där papperet och se hur sifforna ökade i takt med att det drog ihop sig mer och mer. Vi blev riktigt nervösa, tänkte att det kanske skulle sätta igång på riktigt snart men det gjorde det ju inte som ni ser. Berit (vår gulliga barnmoska) sa åt mig att röra på mig så när jag kom hem tog jag en promenad, längre än vad jag brukar (vilket inte innebär någon längre sträcka) men det gav ju inte mycket. Fortsatte försöken i morse med samma promenad, det var ganska skönt. Det är väl bara att vänta.
Keep you posted

No comments: