Friday, July 27, 2007

Magnus berättar...


Ja var ska man börja. Jag har blivit pappa! Smaka på det ordet. Pappa, det är ju något som man har och inte som man är. Fast när Love skriker och vill ha mat och uppmärksamhet är det helt klart att så är fallet. Från att kanske ha bytt blöja ett par gånger på pellas syster Lindas barn tycker jag mig nu efter en vecka vara kung på att byta blöja. Speciellt sådär runt tre halv fyra på morgonen. Då man känner sig på topp i alla avseenden.
Nu kanske det låter som jag inte riktigt trivs med min nya roll men så är absolut inte fallet. Jag är super stolt! Känner mig bara en smula tagen på sängen bara.
Man har gått och försökt förbereda sig i nio månader och så helt plötsligt sitter det en liten parvel i knät och tittar på en med sina stora ögon. Att det gick så fort. Ända till förra fredagen trodde jag inte att det skulla komma ut något överhuvudtaget. Men pang bom plopp!!
Efter knappt fyra timmar på förlossningen så ligger det en liten kletigt varelse och gapar efter mat på pellas mage. Barnmoskorna var jätte duktiga och det kändes som att deras närvaro var lugnade på både pella och mig.Fanns ju inte direkt tid för några korrigeringar eller personalbyte efter som Pella var fullt öppen när vi kom in. Jag gjorde mitt bästa för att hålla Pella igång och inte tappa sugen. Jag tvångsmatade henne med saft och druvsocker så att hon nästan fick en socker chock. Och jag tjatade hela tiden om att hon skulle hålla ner huvudet mot magen när hon krystade osv. osv. Ett tag trodde jag nästan att jag skulle få en droppställning virad runt min hals av min lustgaspåverkade fru. Men hon bet ihop och grejade det hela mycket galant! Du var super duktig!!!!
Själv svimmade jag inte en enda gång fast det var både blod, sprutor och kanyler inblandade, Vilket jag vill ge mig själv en eloge för. Duktigt!! Resten av tiden på BB flöt på i ett maka tempo, förutom mat och sova och blöja så gjorde vi ingenting förutom att försöka lära känna våran nya familjemedlem. Jag var hemma och vattnade katterna en snabbis i bland men det räknas knappt. Tillslut sa vi tack och hej och satte vår son i bilstolen och åkte det 500m hem igen. Och helt plötsligt var vi tre hemma.

Nu tror jag ni har hört nog och jag ska gå till min son och lägga honnom på min mage och gosa lite innan han sommnar och vaknar igen. får skriva mer senare.

peace!!

Magnus

2 comments:

Anonymous said...

Det var mycket fint av dig att inte svimma.

Anonymous said...

Grattis!!

Hörde ryktet på jobbet så jag måste in å läsa.
Lycka till hela familjen
/
Pelle Hallin